Thursday, February 8, 2007

Første uge til undervisning

Så var det tid til at komme igang med den egentlige grund til at jeg var taget herned... studierne
Jeg havde tilmeldt mig tre kurser, som oversat til "dansk" er; personlige trådløse kommunikationssystemer, Mikrobølgeteknologi og Højhastighedsintegreredekommunikationskredløb. Tag den!
Men som navnet antydede så var det sidste kursus lidt for svært, hvilket jeg sidenhen har skiftet ud med et andet... Men de to første kurser er virkelig gode og her vil jeg helt sikkert få en masse god viden med mig hjem til Danmark.

Det nye kursus jeg valgte er processor-eksperimentering. Kurset virkede på papiret overkommeligt, men har vist sig at det nok vil tage det meste af min fritid, da der hele tiden skal laves projekt og opgaver... Men må tage det som det kommer...
Mine kurser ligger dog godt placeret på skemaet... tirsdag, onsdag og torsdag... så har 4 dages weekend.
Ok, så skal det lige siges at onsdag her bladt udvekslingsstuderende er den store gå-i-byen-dag. Hvilket skyldes at et sted kaldet skits har såkaldt womens night, altså gratis for alt for kvinder, hvor vi andre må betale lidt for indgangen... Denne første onsdag i senesteret var skits overfyldt, så der var god stemning, men alt for varmt... Men det er ikke sidste gang man kommer forbi skits...
.
Her i den første uge skulle min værelseskoammerat, Terry, og jeg også lige en tur på de lokales indkøbssted Monkok... Lige et sted for folk der vil prutte om prisen. Meget anderledes en derhjemme, men har hørt at det er endnu billigere hvis man tager lige inden for i selve Kina...

No comments: